חשיבותו של עימוד נעים לעין ידועה ומפורסמת. ככל שהספר יעוצב מתוך חשיבה עמוקה יותר על מהותו ועל הסגנון המתאים לו, כך יגדל מספר האנשים שיעיינו בו באורח קבע. יכולנו להביא מחקרים המאששים ומחזקים את התמיכה, אבל המפורסמות אינן צריכות ראיה…
מהו עימוד נעים לעין? כאשר הספר בנוי לתלפיות, כל טקסט במקום הראוי לו, בגופן ובגודל המתאימים לו, הקשרים בין הטקסטים השונים בעמוד ברורים לעין. המרווחים בין המילים, השורות, הפסקאות והמדורים – הם אלו שתורמים רבות לקריאות הספר ומנגישים אותו לציבור הלומדים והמעיינים. כולנו נתקלנו בספרים שעומדו בצורה חובבנית, והמרווחים הגדולים מידי בין המילים, מביאים לעייפות הלומד ומקשים עליו את הלימוד בספר. לצד זאת, אנו מכירים גם ספרים שרמת הצפיפות שלהם מביאה את הלומד לתהות שמא חשבו בעת הוצאתו שאנו עומדים לפני כמה מאות שנים, אז הייתה חשיבות כלכלית לכל דף שהודפס… הדגל החשוב ביותר שנושא מעמד מוצלח, הוא ההבנה המעמיקה והיסודית בשורשי המקצוע. ככל שייטיב המעמד לדעת אל נכון את הגדלים המדויקים המתאימים לכל טקסט, וייטיב להבחין במרווחים הנדרשים והרצויים, כך יהיו הספרים שיוצאים מתחת ידיו מקובלים יותר ומתבדרים בי מדרשא.
בעולם הכללי מלאכת העימוד נעשית בעיקר באמצעות תוכנת "אינדיזיין" של חברת אדובי העולמית. תוכנה זו מאפשרת שליטה מדויקת בעימוד הספר ובסדר השולט בעמוד, לצד אפשרויות גרפיות מתקדמות לצורך שילוב תמונות ואלמנטים רלוונטיים לספר. אלא שבבואנו לעולם הספר התורני, בו תופעת ריבוי טקסטים בעמוד היא פופולרית למדי, מתקשה התוכנה לתת את המענה המתבקש. ניסיון לעמד "משנה ברורה" באינדיזיין, דומה לניסיון לרכב על אופניים חשמליות מקצה הארץ האחד עד לשני: זה אפשרי, אבל לא הגיוני. עולם הספר התורני התברך בתוכנת "תג" שנוצרה ע"י יהודי ירא ושלם. תוכנה זו אמנם מתקשה בשילוב אלמנטים גרפיים נדרשים, ותהליך כזה דורש זמן עבודה רב, אך בחלק החשוב של סידור הטקסטים בדף – אין דומה לה.
וזוהי מקצועיות של עימוד תורני, הידע המקיף בשתי התוכנות כאחת: עימוד הטקסטים באופן מאיר עיניים וברור בתוכנת תג, כאשר כל טקסט מתאים באופן המוצלח ביותר לטקסטים האחרים מבחינת העיצוב ומבחינת הקשרים בין הטקסטים, ולאחר מכן שילוב כלל האלמנטים הגרפיים בתוכנת אינדיזיין.
צוות העיצוב והעימוד במכון סופריא, ממתין לשירותכם במקצועיות ומומחיות רבה.